fredag 17 oktober 2008

Second hand nytt!


Ny kategori hos mig(ska fixa en kategori meny)! Jag köper ganska ofta saker på Second Hand, vissa av mina favoritprylar är just från SH. Igår hittade jag den här tavlan med fjärilar på Röda Korset. Egentligen tycker jag att det är grymt att nåla fast fjärilar bara för att man ska titta på dem, och skulle aldrig få för mig att göra så själv. Men jag tyckte så synd om fjärilarna att jag var tvungen att köpa hem dom. Dom ska ju inte dö förgäves. Jag ska ge dem ett fint hem med andra ord!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag adopterade en död gammal inglasad skorpion från en loppis av samma anledning, alltså att jag "tyckte synd" om den. Jag skulle aldrig få för mig att köpa en annars, men jag kunde bara inte lämna Skorpan (som den nu heter) :P

Frida sa...

Haha ja bättre att någon tar hand om dem än att de blir bortslängda ;)

B-b-b-etty sa...

åh fina. synd om dom men dom vart nog dödade för längesen.

du verkar ju vara en hejjare på smink, det här om primers. vad rek. du för hela ansiktet?