lördag 7 februari 2009

Laura Mercier


Det första jag skaffade i foundationsyfte var en färgad dagkräm från Laura Mercier. Min hy är väldigt jämn och fin, så det enda jag behöver täcka över är mina röda kinder och näsvingar. Någon finne då och då också. Laura Mercier's Tinted Moisturizer med SPF20 duger väldigt bra till det ändamålet, smälter in superbra och lämnar inga linjer runt käkpartierna. Täcker väldigt bra gör den också, men jag tycker att man känner sig ganska flottig efter att ha smörjt in sig, men det fixar ett bra puder. Inget att klaga på alltså, men om man letar efter något med hög täckning så är nog detta inget att satsa på.

Min första riktiga foundation i flytande form var LM's Oil Free Foundation, och jag kommer nog aldrig att pröva någon annan! Detta är en väldigt lätt foundation som täcker mina röda kinder alldeles superb med den gul-baserade basen. Färgen "Blush Ivory" smälter in i mitt ansikte perfekt, så jag kan välja om jag vill bara ha på vissa ställen eller i hela ansiktet. Appliceras med fuktad svamp för bästa resultat, och min BeautyBlender passar utmärkt till det, blir ett sidenmatt lite fuktigt resultat. Jag tror att denna foundation passar för alla hudtyper, har man lite mer att täcka över så får man lägga på i omgångar. Köp!

4 kommentarer:

Anonym sa...

TACK :)

Frida sa...

Så välkommet! :)

Anonym sa...

ja, testa den maträtten...mums!
By the way, laura Mercier är ett mycket bättre alternativ till foundation om man nu inte vill eller kan bruka mineralmakeup.

Lite mindre täppande vaxer och oljor i Merciers än de andra varuhusmärkena.
Jo jag minns du hade FIN hy, så fortsätt vårda den!

ha det fint
Jean

Anonym sa...

Oh det låter jättebra!