måndag 13 oktober 2008

Pret-ty tema v.41 - Verktyg!


Jag är lite seg med förra veckans pret-ty tema, det är iallafall sminkan som har kommit med förslaget "Berätta om dina mest använda verktyg och hur du vårdar dem."
Min första pensel skaffade jag för kanske fyra år sedan, och det är fjärde MUS-penseln från vänster. Den har hängt med länge alltså, den är inte speciellt bra, men den var dyr! ca 180spänn tror jag att jag gav för den.. det är mycket pengar när man bara levde på barnbidrag! Hur som, jag har alltid köpt penslarna styckvis, och inte tänkt den smarta tanken att köpa ett helt set på en gång. Som ni ser är nästan alla från olika märken, och min favorit är den från Paula Dorf längst ut till höger. Bäst! Dessa är alltså dem jag använder oftast + borstarna från ett miniset jag har köpt från coastalscents. Jag tvättar alla borstarna nån gång varje vecka, eyelinerpenseln varje dag, med Barnängens oparfymerade schampo. Någon gång unnar jag dem en lyxinpackning från Redken.

Inga kommentarer: