onsdag 15 oktober 2008

Recension - Jan Marini Skin Zyme


En recension var önskad av Skin Zyme, självklart bjussar jag på det!
Skin Zyme är en ansiktsmask med papayakoncentrat som huvudingrediens, och den passar i princip på alla hudtyper vågar jag nog påstå. Den har en lätt exfolierande verkan, men jag använder den först och främst som en fuktboost.
Masken kommer i en svart och vit plastburk, inte vidare lyxig på nåt sätt alls. Själva krämen har en speciell konsistens, den är lite segare och smörigare än andra masker jag testat, dessutom har den en ganska osmickrande grön färg. Jag peelar alltid ansiktet två gånger i veckan, och efter varje omgång så lägger jag på ett lager av masken och låter verka i ca en halvtimma. Den är väldigt skön och svalkande, och bir oljig efter ett tag på huden.
Under halvtimman brukar jag fukta fingertopparna och massera in masken ytterligare i huden kanske tre gånger, det känns som att huden suger upp masken bättre då!
Resultatet är ett fräscht och supermjukt ansikte med en fin rosig lyster. Älskar att sminka mig morgonen därpå för att hyn är så fin!(använd helst innan läggdags) Kan verkligen inte vara utan denna!
Burken har räckt i cirka ett halvår så den är med andra ord extremt dryg, men efter sex månader börjar enzymerna försvagas, så använd upp innan dess!

Fråga gärna om det är något ni undrar över!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Kanske ska ta och prova denna. :)

Anonym sa...

Hej, tänkte höra lite ang. dina hudvårdsrutiner. Läste att du använder båda skin zyme och night zyme, men använder du en syrarengöring också? Tänkte ifall du upplever att effekten av dessa två blir sämre utan en syra innan eller om dom funkar fint i alla fall? Jag använder dom tillsammans med en syrarengöring men funderar ifall man skulle kunna skippa den och ha en vanlig rengöring och ändå få effekt :)
(tycker syran svider så mycket på ev. utslag osv och hade velat ha något mildare). MVH Mina

Frida sa...

Hej curiosity! Jag har tidigare använt JM's Bioglycolic cleanser, samtidigt som jag använde både night och skin zyme, men jag vettefasen om den gjorde någon skillnad? Jag tror att jag är lite känslig mot syror, fick stora finnar så jag slutade använda den, och huden är i princip som tidigare fast inte med dom där monsterfinnarna. Jag använder först och främst zyme produkrterna för att jag är så rädd för att få finnar, och de funkar bra. Vet inte vilken hudtyp du har, men det finns nog bra rengöringar utan syror som gör jobbet också. Jag har hört att denna rengöring ska vara toppen http://www.eleven.se/ds-laboratories-hydroviton-cr-3337.html , men jag har inte testat. Den är billigare på skin-etc. Och om de svider (gjorde det för mig också) så kanske du ska byta ut syrorna!

Anonym sa...

Tack för svaret! Då ska jag kanske testa att använda mina andra rengöringar ett tag och fortsätta med zyme-grejorna och se. Dom känns väldigt vårdande faktiskt och så skönt med en riktigt tjock fuktgivare som ändå renar huden från orenheter.. :) Hoppas att det ska funka lika bra för mig då.
Jag har torr/bland hud. Vad använder du för andra saker om man får fråga? :)

Frida sa...

Jag har också torr/normal hud med någon monsterfinne då och då. Jag använder Dermalogicas special cleansing på morgonen, och Juice Beautys rengöringsmjölk om jag har haft lite smink, och Kanebos rengöringar om jag har haft mycket smink. funkar rätt så bra, men jag ska nog köpa den där rengöringen från DS, och ett bra serum är jag på jakt efter :>

Anonym sa...

Kanonrecention! Det blir nog inget köp för mig, nu slipper jag fundera mer!

Anonym sa...

Wow, den där rengöringen verkar ju vara en mirakelprodukt om man ska lita på beskrivningen :) får kolla om jag hittar recensioner på den nånstans.. tack för tipset :)