tisdag 25 november 2008

Styling


Efter hårtvätt låter jag alltid håret självtorka, med undantag om jag ska partaja eller tvättar det på morgonen. Om jag inte har använt inpackning så masserar jag in en klick Anti-Snap som jag skrev om tidigare.
Så, på morgonen är mitt hår oftast tjockt, supermjukt och helt omöjligt att ha och göra med, så jag använder alltid min älskade Volym master från Björn Axen för att få volym, tar en klick Molding Paste från Lanza, avslutar med hårspray eller saltvattenspray. Känner jag för lite extra glans är Biolage's glansspray helt underbart, luktar supergott!
När jag inte låter håret självtorka så använder jag oftast Goldwells Double Boost mot hårrötterna och Kérastase's Oléo-relax serum i längderna. Den ger en utslätande effekt och ett visst skydd mot värmen.
Den lilla Nuxeflaskan innehåller multifunktionell(häftigt ord) torr olja, som jag brukar använda om håret blir statiskt, funkar också ypperligt. Dåså, det var väl allt ;D

1 kommentar:

Anonym sa...

Är du zigenare?