söndag 9 november 2008

Utmanad

Jag blev utmanad av Purity och Rouaa, ska försöka komma på något fiffigt nu då!

* Länka den som utmanat dig och sätt in dessa regler på din blogg.
* Berätta 7 saker om dig själv, både alldagliga och knäppa.
* Utmana 7 st i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem.
* Låt dem få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar i deras blogg

Sju saker om mig:
1. Jag är galen i loppmarknader och Second Hand. Försöker hinna med en runda varje dag till de lokala favoriterna, och köper nästan alltid något. Det jag gillar mest att fynda är väskor/plånböcker, plåtburkar, prydnader, smycken, porslin och böcker. Är inte så förtjust i begagnade skor och kläder dock.

2. Sen jag började sommarjobba som lokalvårdare för några år sedan har jag blivit besatt av renlighet. Stökigt är okej, för sån är jag, men smuts och damm, ICKET! Det värsta jag vet är skitiga handfat.

3. Jag boxas. Och jag gillar att bli slagen(med skydden på förstås). Känslan är obeskrivlig, och man känner sig oövervinnerlig och i total harmoni efter en tuff sparring.

4. När jag börjar äta något jag gillar, låt oss säga naturgodis, så äter jag mig riktig spyless på detta varje helg i flera veckor, sen kan jag inte äta det mer för att jag har förätit mig, sen hittar jag något nytt att förtära. Det jag är inne på just nu är chokladen från Marabou med citron och ingefära. Ganska synd att jag aldrig mer kommer att kunna äta den om några veckor hehe.

5. Jag läste barn- och fritidsprogrammet på gymnasiet fast jag fullkomligt avskyr barn. Förstår inte riktigt vad jag tänkte med!

6. Jag är diagnostiserad med handikappet Dyskalkyli, jag har dock ingen hjärnskada, och läser och skriver alldeles utmärkt - mer än utmärkt till och med.

7. Jag har fobi för fiskar! När jag var liten badade jag aldrig pga fiskarna, och jag skulle få totalpanik om jag någon gång råkade ramla ur en båt mitt på havet, pga fiskarna som kanske börjar nafsa på mina fötter...

Jag utmanar alla som känner sig manade! :)

2 kommentarer:

Badbomben sa...

Oj vad roligt att läsa om dig!

Håller helt med second hand och städningen, efter att som yngre jobbat som städerska har jag fnatt om lavoaren är smutsig, urk, turk på burk!

Frida sa...

hej badis, vad roligt att du tycker det!
ja vem vet vilka baciller som gömmer sig där liksom :P